Zpět

Propojujeme CAIM s dalšími asociacemi

21.10.

Členové výboru spolupracují s dalšími významnými asociacemi, kde mimo jiné hájí zájmy CAIM.

Jana Dronská vstoupila do Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností a Ján Dolejš spoluorganizoval první celostátní Konferenci ombudsmanů v ČR.

První velké setkání firemních ombudsmanů

Historicky první celostátní Konferenci ombudsmanů v České republice uspořádala v říjnu Asociace firemních ombudsmanů ČR, jejíž místopředsedou je Ján Dolejš, předseda CAIM.

Konference měla za cíl zviditelnit roli firemních ombudsmanů, podpořit stávající odborníky v této profesi a představit veřejnosti přínosy v různých organizacích. Jedním z hlavních momentů konference bylo udělení Ceny "Benátské zrcadlo 2024", kterou získala Kateřina Šámalová, ombudsmanka Univerzity Karlovy, za odvahu podpořit první celostátní konferenci ombudsmanů a otevřít prostor pro dialog a setkání mezi ombudsmany a jejich zřizovateli. Tuto cenu chce Asociace udělovat každoročně za významné jednání, konkrétní čin nebo mimořádný úspěch v oblasti bezpečného, neohrožujícího a ohleduplného pracovního prostředí.

„Chceme tuto profesi zviditelnit, podpořit stávající ombudsmany vytvořením platformy pro sdílení zkušeností a inspirovat potenciální zřizovatele institutu ombudsmana představením jeho přínosů i poskytnutím praktických rad při jeho implementaci,“ vysvětlila Dana Potočková, prezidentka Asociace firemních ombudsmanů ČR.

Pětina účastníků uvedla, že v práci řeší i přes dvacet případů měsičně, přes 60 % účastníků uvedlo číslo do 10. „Mezioborová spolupráce umožnila nebývalou výměnu zkušeností a osvědčených postupů, což nepochybně přispěje k posílení role ombudsmanů napříč všemi obory,“ doplnil Ján Dolejš, místopředseda Asociace firemních ombudsmanů ČR.

Téměř třetinu účastníků konference tvořili zástupci z oblasti školství, druhou třetinu z firemní sféry, dále zde byli zástupci ze zdravotnictví nebo veřejné správy.

„Firemní ombudsman je nezávislou, nestrannou a důvěrnou osobou, jejíž cílem je usnadnit řešení obav zaměstnanců, případně externích klientů, upozorňovat na systémové potíže brzdící zdravý rozvoj pracovního prostředí a umožnit jednotlivcům i organizacím překonávat spory, konfliky a překážky, které stojí v cestě k dosažení jejich plného potenciálu”, doplnila Dana Potočková.

 

Více o Asociaci firemních ombudsmanů ČR: https://www.firemni-ombudsman.cz/#

Více o Asociaci strategické komunikace a vztahů s veřejností: https://www.prklub.cz/

Galerie